31 maart 2013 - Reisverslag uit Ghana, Nigeria van Lotte Borrenbergen - WaarBenJij.nu 31 maart 2013 - Reisverslag uit Ghana, Nigeria van Lotte Borrenbergen - WaarBenJij.nu

31 maart 2013

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 April 2013 | Nigeria, Ghana

31 maart 2013

Gisterenavond zijn we opstap gegaan in Rubstone. Heel leuk om een keer mee te maken, een keer wat anders dan d’n Bonn;). Het is bij ons in de straat. Toen we aankwamen moesten we een kaartje kopen (3 cedi – ongeveer €1,20), nadat we bij die man een kaartje hadden gekocht, moesten we ‘m bij de man die naast hem stond weer inleveren. Haha, ook een manier om werkgelegenheid te creëren. Toen we binnenkwamen (wat eigenlijk buiten is, maar dan met muren eromheen) waren er niet zoveel mensen als ik verwacht had. Maar schijnbaar was het die avond best druk.
Ze hebben er verschillende soorten drank; smirnoff (per flesje €1,20), sangria (een heel pak €2,00) en Bayleys (een grote fles €8,-) lekker goedkoop opstap dus. Na wat gedronken te hebben gingen we naar de dansvloer. En die zwarten kunnen goed dansen hoor (vinden ze zelf ook ;) ). Sommigen waren wel irritant die steeds om je heen hingen. Er waren ook twee Belgen. Zij zitten hier in Ghana voor hun werk. 2 maanden werken, dan 1 maand thuis. Zij zitten op een soort van kamp/basis bij ons in de buurt. Nadat we het wel gezien hadden in Rubstone, zijn we met ze mee gegaan. Wat een luxe hebben zij zeg! Iedereen heeft zijn eigen ‘container’ met een goede airco en mooie inrichting. En een zwembad waar we een beetje omheen zaten. Uiteindelijk zijn we rond 3.30u naar huis gelopen, dus was best een lange dag!
Vanmorgen werd ik ook pas rond 11.00u wakker, heerlijk…
Vanmiddag zijn we gaan zwemmen bij Tjarlies. Het is Pasen dus het was er best druk. Volgens mij komen er dan vooral de rijkere Ghanezen naartoe en toeristen. We hebben lekker liggen zonnen en gezwommen. Het was vandaag ook niet normaal warm! Ook hebben we een beetje om ons heen liggen kijken naar de mensen. Al die families die lekker aan het dansen zijn met elkaar en waar zelfs de kleinste kinderen leuk aan mee doen.
Vanavond zijn we even naar de meiden in het Banahuis gefietst om het één en ander te vragen over de methode van onze stage. Heel grappig om in Ghana rond te fietsen, maar het is best eng in het donker omdat je niet ziet waar de kuilen zitten in de weg.
Nu we weer thuis zijn en ik dit verslag aan het typen ben, valt opeens het licht uit. Helaas pindakaas, vanavond weer met een pannetje douchen. Het is nu echt pikdonker en het onweert.
Ik ga slapen, morgen gaan we misschien alweer vroeg meelopen met de paasoptocht.

Goodnight!